STEM-проект «Вертеп як вид лялькового
театрального мистецтва»
Обгрунтування проекту:
експерементально перевірити ефективність науково-методичних засад створення інноваційної моделі STEM-освіти на базі школи через вивчення окремих предметів гуманітарного та природничо-математичного циклу.
Мета проекту: розвиток творчих здібностей і дослідницько-пошукової діяльності, удосконалення практичних навичок, формування компетентностей, виховання соціально- активної життєвої позиції.
Тип проекту:
- за домінуючим видом проектної діяльності – творчий/ прикладний/дослідницький;
- за предметно-змістовою галуззю – міжпредметний ( українська література, образотворче мистецтво, трудове навчання, обслуговуюча праця, інформатика, хімія);
- за кількістю учасників – груповий ( загальношкільний);
- за тривалістю діяльності – середньої тривалості;
- за характером координації – із безпосередньою координацією.
Завдання проекту:
- створити сприятливі умови для спілкування і співпраці учителів й учнів;
- поєднати колективну й індивідуальну діяльність;
- згуртувати й здружити учнів 7, 9, 10 класів, розвивати вміння працювати в команді;
- розвивати та вдосконалювати творчі здібності школярів.
Актуальність проекту
Розробка проекту обумовлена аналізом навчальних програм і визначенням можливостей для інтеграції предметів під час вивчення теми « Вертеп як вид лялькового театрального дійства». Можливість розширення й поглиблення знань, умінь і навичок, одержаних на уроках української літератури, образотворчого мистецва, трудового навчання, обслуговуючої праці, інформатики, хімії, які відповідають віковим і психологічним можливостям і бажанню учнів; формування життєвих компетентностей; зв’язок з життям.
Умови реалізації проекту:
- співпраця учнів різного віку й учителів-предметників;
- урахування можливостей, бажань і здібностей учнів.
Учасники проекту:
учні 7-Б , 9-А, 10-А класів, учитель української мови і літератури Бондарєва Г.О, учитель образотворчого мистецтва Деревянко А.Ю, учитель трудового навчання Лебедєва І.В., учитель обслуговуючої праці Сіренко О.О., учитель інформатики Виноходов А.А., учитель хімії Новопольська Т.Л.
Очікувані результати: формування і закріплення знань з фольклору, розвиток навичок роботи з інформацією , формування уміння працювати в колективі, удосконалення культури мовлення.
Етапи проекту та їх зміст
І етап – проблемно-цільовий
- визначення проблемного завдання, обговорення ідеї щодо розв’язання проблеми ;
- визначення теми і мети проекту ;
- визначення форми представлення кінцевого продукту ;
ІІ етап – підготовчий
- синхронізація навчальних програм для створення STEM-проекту;
- розробка завдання та продукту проекту для кожного предмета;
- створення проектних груп;
- опрацювання ресурсів Інтернету.
ІІІ етап – реалізація STEM-проекту
1. Творча група, до якої ввійшли учні 9-А класу, що беруть участь у позашкільних творчих гуртках і в різних мовно-літературних конкурсах, після вивчення на українській літературі теми «Вертеп як вид лялькового театрального дійства» написали сценарій, який адаптували до вікових особливостей молодших школярів. ( Учитель Бондарєва Г.О.)
2. На уроках образотворчого мистецтва учні 7-Б класу намалювали ескізи до образів героїв вистави. ( Учитель Деревянко А.Ю.)
3. Учитель обслуговуючої праці разом з дівчатами 9-А класу відповідно до ескізів визначилися з розміром майбутніх виробів, з матеріалом для них і орієнтовною кількістю тканини для однієї ляльки. (Учитель Сіренко О.О.)
Ці дані було передано вчителю інформатики.
4. Під керівництвом учителя інформатики учень 10-А класу Бражник Олександр написав програму, яка вираховує загальну кількість матеріалу для пошиття всіх ляльок. ( Учитель Виноходов А.А.)
5. Вихідні дані з інформатики було опрацювано, придбали матеріал і на уроках обслуговуючої праці дівчата почали шиття ляльок. ( Учитель Сіренко О.О.)
6. Хлопці з 9-А класу на уроках технічної праці зробили креслення скриньки для вертепу, потім випиляли деталі відповідно до креслення, зібрали їх у виріб, який розфарбували. (Учитель Лебедєва І.В.)
7. На уроках хімії учні 9-А класу під контролем учителя створювали різнокольоровий розчин для бульбашок. (Учитель Новопольська Т.Л.)
ІV етап – попередній захист
На цьому етапі учасники творчої проектної групи разом з учителем провели репетицію вистави, де використовували продукт, створений на уроках обслуговуючої та технічної праці. Підбирали музичний супровід до постановки ( Учитель Бондарєва Г.О.)
V етап – презентація – публічний захист проекту
VІ етап – оцінка й самооцінка проекту.